Search This Blog

Monday 23 September 2013

Kenapa Purikura Begitu Berharga?

Posted by Unknown at 9/23/2013
Semestinya gambar yang menarik adalah gambar yang diambil dengan cara yang paling kreatif. Tak perlu risau kalau ter-delete dari memori handphone ataupun kualiti yang kurang memuaskan.

Nak ambil gambar, tapi kena pegang kamera. Lecehkan?
Eww, gambar I tak cantik




Untuk makluman semua, Purikura adalah gabungan perkataan (akronim) dalam Bahasa Jepun, iaitu Purinto Kurabu (Print Club). Ataupun, Photo Booth dalam Bahasa Inggeris. Aaa! So desu ka. Yes! This is what I meant by Purikura.

Memandangkan Purikura is all the way from Japan, korang tak perlu risau dengan masalah bahasa. Kerana kotak magik ini telah dilengkapi dengan Bahasa Inggeris. Yay! Finally!

Tiada kecelaruan bahasa lagi. Hihi ^_^

Amacam? Tiada masalah menggagau lagi. Hihi ^_^


Tak ramai antara kita yang tahu fungsi sebenar Purikura ini. Tetapi buat makluman korang semua, Purikura bukanlah sesuatu yang asing di negara-negara maju seperti di Jepun dan England.

Di Jepun, kotak magik ini adalah sebahagian daripada budaya atau trend. Dan ia sangat-sangat popular especially di kalangan remaja. Sebab dorang ni jenis suka hang out, dan salah satu tempat yang wajib dikunjungi adalah Purikura. Dorang akan snap dan edit gambar guna Purikura. Then shared it among themselves-lah. Kiranya sebagai kenang-kenangan lah. 

Kawaii-nya dorang ni. Jealous Mak! Haha

Selain berfungsi untuk snap momen-momen kawaii dan lepaking with your buddies, Purikura juga mampu menjana pendapatan lumayan di England! Wow! Purikura and extra pocket money… it sounds really $$$. 

I wonder, mesti banyak untung dorang ni. Hihi

Di sini LR nak kongsikan dengan korang semua, the creative way to capture memorable moments in this magical box! Have a kawaii view people! –Lina Rose-

Orang kita pun kawaii juga kan? Hehe



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Smiles and Happiness Blogger Template Graphic from Enakei | web hosting